חזון ומדיניות
מסמכי הסדרה - מדיניות משרד החינוך
כאן תוכלו למצוא מסמכי מדיניות שיעזרו בשיקולי הדעת לגבי הרחבת לימודי האומנויות בבית ספרכם, בשכבות הגיל השונות.
-
בתי ספר יסודיים המעוניינים להפוך לבתי ספר לאומנויות
- תשלומי הורים למגמות ייחודיות באומנויות.
- חדש - מענה בגפן לתקציבי הצטיידות למגמות אומנויות.
אתיקה בחינוך לאומנויות
בהוראת האומנויות עולות דילמות אתיות, מוסריות, תרבותיות, אישיות ובין אישיות רבות, המעלות צורך במפת דרכים מוסדרת עבור המורה. מסמך זה נכתב על ידי קבוצת מומחים גדולה על מנת לדון בסוגיות מורכבות הנוגעות להוראה ולחינוך באמצעות אומנויות, על מנת לתת מענה מוסמך שיסייע בידי מורי האומנויות ללמד באופן אתי תוך הקפדה על זכויות התלמיד והתנהלות בין אישית מכבדת וראויה.
חינוך ראוי לאומנויות במאה ה-21
מטרת מסמך זה היא להציג באופן שיטתי ומבוסס את תפיסת המדיניות של אגף אומנויות במזכירות הפדגוגית של משרד החינוך. האגף הוקם בשנת 2011, על מנת ליצור מדיניות כוללת ומתואמת לחמשת תחומי האומנות שנלמדים במערכת החינוך בישראל: אומנות חזותית, תיאטרון, קולנוע, מוזיקה ומחול.
המסמך שלפניכם סוקר התפתחויות היסטוריות בחינוך לאומנות באופן השוואתי בין מערכת החינוך בארה"ב לבין מערכת החינוך בישראל. המסמך מציג את יתרונות החינוך לאומנויות במגוון שדות ומציב עקרונות פדגוגיים בסיסיים של החינוך לאומנויות.
לאור השינויים שחלים בעולם פוסט קורונה, דיגיטלי, מתוקשר ומתוקשב, רווי בבינה מלאכותית בעשור השלישי של המילניום, מעודכן מסמך זה בימים אלו.