מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
המזכירות הפדגוגית
הצהרת נגישות

אגף א' מורשת, חברה ורוח (מח"ר)

share
שתפו עמוד:
אגף א' מורשת, חברה ורוח (מח"ר)

​חזון ומדיניות

  • התחדשות הלמידה
    התחדשות הלמידה במערכת החינוך מתמקדת בשילוב בין ידע מיומנויות וערכים, חיבור בין תחומי דעת וחיזוק הקשר בין הלמידה לחייהם של הלומדות והלומדים בהווה ובעתיד.
  • למידה חוצת תחומי דעת
    למידה חוצת תחומים מחברת בין תחומי דעת שונים ומאפשרת ללומד להכיר תופעה, אירוע או מצב מכמה נקודות מבט מתחומים שונים, ועל ידי כך להבין את הדברים בהקשר רחב ולרכוש ידע חדש.
  • מיומנויות דמות הבוגר
    משרד החינוך מוביל מהלך מדיניות נרחב, אשר מטרתו לעצב את דמות הבוגרת והבוגר ולהבטיח את מוכנותם לעולם המשתנה. מהלך זה הינו תוצר עבודת מחקר מקיפה, אשר מבססת תפיסה חינוכית יישומית אל-מול אתגר מערכתי כפול:
    • להבין מה נדרש לפתח בקרב התלמידים בעת הנוכחית, על מנת שיוכלו למצות את הפוטנציאל האישי והמקצועי שלהם, לתפקד כסוכנים פעילים (agents active) ולקחת אחריות על חייהם כבוגרים ועל החברה כמכלול;
    • להבין מה נדרש מהמערכת החינוכית כך שזו תוכל להוביל את כלל התלמידים להישגים מיטביים ולשוויון הזדמנויות, על מנת שאלה יוכלו להשיג את יעדיהם.
  • תפיסות ומגמות
    באמצעות חינוך אנו שואפים ליצור בסיס ערכי והשכלתי משותף בקרב הלומדים; לקדם שוויון הזדמנויות באמצעות צמצום הקשר בין תנאי החיים שהילד נולד אליהם לבין אופק אפשרויותיו; להכין את הלומדים לחייהם הבוגרים באופן שיאפשר להם לשגשג כפרטים; לסייע ללומדים לממש את הפוטנציאל שלהם ולעצב את חייהם בצורה מיטבית ועצמאית לקידום שלומוּת (well-being) בהווה ובעתיד. מסמך תפיסת הלמידה המתחדשת.
עינת אוחיון

מ"מ מנהלת אגף א' מורשת, חברה​ ורוח

צוות האגף